Gelukkige leraren zorgen voor gelukkige leerlingen. Een leerkracht die zelf gelukkig is, kan ondersteuning bieden en kinderen om ten volle tot leren te komen.
Maar ook de manier waarop wij naar de leerlingen kijken kan voor hen een wereld van verschil zijn.
In deze lezing maken we kennis met onze eigen talenten, waarmee we een gezonde basis leggen voor zelfvertrouwen en veerkracht.
Handelen vanuit onze talenten geeft ons energie, bouwt aan onze veerkracht en vult onze batterij.
Tegelijkertijd staan we daarmee authentieker in ons vak, wat de relatie met leerlingen positief beïnvloed.
Tijdens deze lezing gaat Els dieper in op onderstaande vragen:
- Hoe kunnen we ons (nog) authentieker verbinden aan de kinderen, waarmee een veilige en professionele relatie kan ontstaan?
- Hoe zorgen we goed voor onze eigen veerkracht?
- Hoe kunnen we pedagogisch verantwoord handelen vanuit onze eigen talenten?
- Hoe staan wij stevig in onze schoenen?